Data | 28 mar. 2010 |
---|---|
Autor | Ioan Chirila |
Format | Audio |
Durata | 20 min |
Tip Predica | Exegeza |
În capitolul 50, Isaia tratează următoarele teme: Mustrarea lui Israel pentru respingerea Domnului, Robul Domnului, batjocorit şi respins, Reabilitarea Robului Domnului, Îndemn la ascultare de Robul Domnului. Prima parte a capitolul 51 pare a fi un mesaj special al lui Dumnezeu pentru rămășița din popor. Domnul este preocupat de credinţa lor, ca să nu se piardă în întunericul şi deznădejdea din Babilon. Domnul vrea să le comunice cel puţin trei lucruri: Priveşte spre origini: Avraam şi Sara!, Priveşte spre Mine!, Priveşte spre cer şi pământ! Următoarea parte a capitolului conţine două îndemnuri la trezire. Unul este adresat braţului Domnului şi al doilea Ierusalimului. Braţul Domnului are puterea mântuirii. Ca această putere să devină operantă este nevoie de CREDINȚĂ din partea Ierusalimului. Cel care are nevoie de trezire este deci Ierusalimul. Dar este interesant că acelaşi îndemn este adresat şi braţului Domnului! Oare de ce este chemat la trezire braţul Domnului? Oare acesta nu dorea mântuirea Sionului? Există o paralelă între traseul Robului Domnului din capitolul 50 şi traseul rămăşiţei credincioase din capitolul 51. Robul Domnul trebuie să îndure ocara oamenilor si să îşi pună toată nădejdea în ziua restaurării de DINCOLO. La fel este şi cu rămăşiţa credincioasă. Și ea trebuie să îndure ocara oamenilor şi să îşi pună toată nădejdea dincolo! Robul Domnului este Sămânţa lui Avraam şi urmează modelul credinţei avraamice. Rămăşiţa credincioasă este sămânţa lui Avraam dar şi rodul muncii sufletului Robului Domnului. Rămăşiţa credincioasă urmează traseul credinţei avraamice şi traseul credinţei Robului Domnului.