Data | 16 iul. 2017 |
---|---|
Autor | Iulian Ghica |
Format | |
Numar Pagini | 5 |
Dacă doar 144.000 sunt pecetluiți, ce se întâmplă cu restul Israelului? La fel ca în Ezechiel 9 marea parte a poporului Israel este apostată și sortită pieirii. Doar o rămășiță e protejată. Și acum această rămășiță e reprezentată de Biserică, de evreii și Neamurile care cred în Isus Hristos. Faptul că creștinii de la final sunt reprezentați ca rămășița credincioasă a lui Israel are implicații profunde în interpretare. De exemplu, în Daniel fiara se războiește cu sfinții. Dar în Daniel sfinții sunt în primul rând evreii. Or în Apocalipsa fiara danielică se războiește tot cu sfinții. Dar de această dată aceștia sunt creștinii. Practic se face un salt în hermeneutică. Realitățile veterotestamentare în general și cele danielice în particular sunt aplicate acum în contextul noului legământ. Într-adevăr în Ezechiel 9 rămășița credincioasă e formată în special din evreii credincioși. Dar acum e formată din Biserică. Acest fapt are semnificații profunde pentru Bisericile Apocalipsei (în special Smirna și Filadelfia) dar și pentru interpretarea restului Apocalipsei. Deci cei 144000 s-ar putea referi la Biserica lui Hristos și cu precădere la Biserica care va prinde finalul istoriei. Peste pământ au venit multe valuri de întuneric. Dumnezeu și-a păzit biserica! Dar va veni și ceasul încercării de la final. Și Dumnezeu își va păzi Biserica! Dacă o va păzi de ceasul cel mare al încercării de la final, o va păzi și de ceasurile mai mici din timpul istoriei! Astfel promisiunile date Bisericii de la final sunt relevante pentru toată istoria Bisericii, iar avangarda celor 144.000 e o încurajare pentru întreaga Biserică. Capitolul 7 este un capitol al PROTECȚIEI. Protecția este dată slujitorilor lui Dumnezeu. Ea este dată mai întâi PE PĂMÂNT, și apoi și ÎN CERURI! Așa s-ar explica de ce autorul ne prezintă două grupuri și nu unul singur!