Romani
-
Romani 3:31-4:25
02.12.2006 | Iulian GhicaPentru a înţelege Romani 4, trebuie neapărat să ne întoarcem în cartea Genesei şi să facem o incursiune în viaţa lui Avraam. Dumnezeu vrea să ne descrie prin Avraam profilul credinţei mântuitoare.
Detalii -
Romani 3:21-3:30
25.11.2006 | Iulian GhicaPână acum Pavel a dovedit întreaga lume vinovată înaintea lui Dumnezeu şi total neputincioasă în a-şi remedia situaţia lamentabilă. De abia de acum încolo are rost să ne vorbească şi despre soluţia lui Dumnezeu pentru noi. Ideea este că nu avem nevoie de o soluţie divină atâta vreme cât nu conştientizăm problema şi neputinţa noastră în a o rezolva.
Detalii -
Romani 3:9-20
18.11.2006 | Iulian GhicaVerdictul final este că toţi oamenii, din toate timpurile, fie iudei, fie greci sunt sub păcat. Dar oare ce înseamnă pentru Pavel a fi sub păcat? Se referă oare la robia păcatului, la o stare de neputinţă spirituală pe care omul o moşteneşte din naştere?
Detalii -
Romani 2:17-3:8
04.11.2006 | Iulian GhicaPavel se adresează conştiinţei iudeului cu scopul de a desfiinţa mecanismele de apărare ale acesteia, prin intermediul cărora iudeul se ascunde de vinovăţie. Dacă citim cu atenţie pasajul, vom descoperi mai multe verbe şi expresii prin care este descris iudeul, verbe care pun în lumină mecanismele de apărare utilizate de acesta.
Detalii -
Romani 1:32-2:16
28.10.2006 | Iulian GhicaJudecarea celuilat demonstrează fără drept de tăgadă că omul are cunoştinţă de un sistem de valori absolute de care nu se poate debarasa. Existenţa acestor absolute în conştiinţa sa reprezintă dovada faptului că ei ştiu verdictul Creatorului cu privire la imoralitate. Detalii