Data | 11 iun. 2011 |
---|---|
Autor | Iulian Ghica |
Format | |
Numar Pagini | 10 |
Deși verdictul este hotărât, judecata nu vine deodată. Ea vine progresiv și în toată această perioadă profetul Ieremia (care își începe lucrarea încă de pe vremea lui Iosia) cheamă poporul înapoi la Domnul. Harul este prezent. Harul cheamă la pocăință. Problema este că poporul nu se întoarce. Și Domnul, deși știa acest lucru mai dinainte, El tot cheamă poporul Său înapoi la Sine. Deși este o împlinire a judecății lui Dumnezeu, Cel care nu pierde niciodată, momentul consemnat de autor este unul extrem de trist, este un moment de jale. Plângerile lui Ieremia marchează cu jale și durere acest moment din istoria lui Israel. E adevărat că Domnul Și-a împlinit judecata și Și-a reabilitat prin judecată Numele Său pângărit de fărădelegile poporului Său. E adevărat că înfrângerea este de partea poporului care a părăsit carul de biruință al Domnului și a ajuns sub mânia lui Dumnezeu. Cu toate acestea, era vorba de poporul Domnului și de Casa Domnului și de Numele Domnului printre Neamuri. În războiul dintre Dumnezeu și diavol pentru sufletul poporului Domnului, nu cred că greșim când spunem că dărâmarea Templului marchează o victorie a celui rău. La fel a fost și căderea lui Adam în păcat, și căderea lui Saul și a lui David. Domnul Își asumă aceste înfrângeri, și o face cu demnitate. El nu le ascunde de ochii oamenilor, ci le consemnează El Însuși în cartea Sa cea sfântă. El rămâne liniștit pe scaunl Său de domnie, El rămâne Domnul care stăpânește și domnește. Domnul se întristează, dar nu intră în panică. El poate accepta aceste înfrângeri pentru că privește spre biruința finală. El privește spre realitatea Noului Ierusalim care îl va judeca și va face de râs pe diavol pentru totdeauna. Au fost și vor mai fi bătălii pierdute. Domnul știe acest lucru. Dar Domnul știa că Fiul Său va intra în lume și va aduce biruința, o biruință atât de mare care va duce la câtșigarea definitivă și pentru totdeauna a războiului. Domnul nu Se lasă descurajat de bătălii pierdute. El continuă războiul până la capăt, și-n cele din urmă Îl câștigă. Războiul este acum DEJA câtșigat în Hristos, și realitatea plenară a acestei victorii va fi adusă de Hirstos în momentul înnoirii tuturor lucrurilor.